Buitenreclame: hoe val je op?

Het bereiken van de doelgroep kan alleen door op te vallen. Tegenwoordig zien we echter een geweld aan reclame. Zowel op straat als door de bus en zelfs digitaal. Het is daardoor steeds lastiger geworden om als bedrijf op te vallen. Toch is het wel noodzakelijk om hier werk van te maken. Maar hoe pak je dat aan? 

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat buitenreclame nog altijd één van de meest effectieve marketingvormen is. Het is de perfecte manier om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten en bewust of onbewust in gedachten van de omstanders te blijven. Er zijn immers mensen die dagelijks dezelfde route langs jouw reclame-uiting rijden. Hierdoor worden ze telkens geconfronteerd met het beeld en de boodschap. Hetgeen ze onbewust opslaan. Dit zorgt voor meer naamsbekendheid en kan uiteindelijk zelfs leiden tot meer klanten. 

Maar dan is het natuurlijk wel van belang dat je echt opvalt. Je bent immers niet het enige bedrijf dat probeert op te vallen buiten. Daarom moet je met een goed ontwerp en constructie komen. Maar waar let je op? Hieronder vind je de belangrijkste aandachtspunten. 

Op alle momenten zichtbaar 

Wees je bewust van de wisselende weersomstandigheden in Nederland. De ene dag kan het heel grijs en zelfs mistig zijn, terwijl het de andere dag weer volop zonnig is. Het is belangrijk dat je reclame-uiting op alle momenten van de dag zichtbaar is. Niet alleen gedurende alle weertypes, maar ook in de avond en nacht. Daarom is buitenreclame met verlichting absoluut onmisbaar. Zo valt de reclame nog beter op en kan het op elk moment worden bewonderd. 

De juiste boodschap 

Het is natuurlijk niet alleen belangrijk dat de reclame zelf goed zichtbaar is, maar ook dat de boodschap overkomt. Bij buitenreclame is het belangrijk om de boodschap zo kort en bondig mogelijk te houden. Besef goed dat de meeste mensen hier heel snel langs gaan. Soms zelfs in de auto. Er is dan ook geen tijd om lange lappen tekst te lezen. De boodschap moet kort en bondig zijn. En het moet opvallen. Men moet echt geprikkeld worden om het te lezen. 

Weet je niet goed voor welke slogan je moet kiezen? Vraag dan om advies aan een deskundige. Zij kunnen helpen bij het bedenken van een pakkende reclametekst om de boodschap op de juiste manier over te brengen. 

Welke vorm van buitenreclame ga je gebruiken? 

Als je weet wat de boodschap wordt, is het ook tijd om te bedenken op welke vorm van buitenreclame deze dan komt te staan. Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor gevelreclame, reclameborden langs de weg of zelfs geheel maatwerk om nóg meer op te vallen. 

Het is vooral belangrijk dat het reclamemiddel past bij de boodschap en het imago dat je wil uitstralen. Denk hier daarom goed over na en vraag waar nodig advies aan een professioneel reclamebureau om zo tot de beste oplossing te komen.